Results 1 to 1 of 1

Thread: Impozitul progresiv pe avere

  1. #1
    Rang-N-04(Grup sp)
    Constantin Cojocaru's Avatar
    Join Date
    May 2010
    Location
    România
    Posts
    287
    Blog Entries
    4
    Rep Power
    656

    Post Impozitul progresiv pe avere

    Impozitul progresiv pe avere

    În articolul trecut, intitulat "fumigena controlului averilor" am arătat că atât "proiectul Bodu" privind controlul şi impozitarea averilor a căror provenienţă nu poate fi justificată cât şi "proiectul Voiculescu" privind confiscarea averilor ilicite sunt demersuri politicianiste, ambele fiind menite să inducă în eroare cetăţenii ţării, să împiedice despăgubirea cetăţenilor pentru avuţia şi veniturile de care au fost deposedaţi după 1989.

    Pe scurt, proiectul de lege propus de domnul Sebastian Bodu prevede verificarea averilor tuturor celor 22 de milioane de români şi impozitarea cu 16% a diferenţei dintre averea pentru care s-a plătit impozit şi aceea pentru care nu s-a plătit impozitul cuvenit. Pe domnul Bodu nu-l interesează de unde provine "diferenţa". Poate fi mită, şpagă, delapidare, furt, tâlhărie. Important este ca statul să ia şi el 16% din această mită, şpagă, delapidare, etc.

    Pentru verificarea averilor celor 22 de milioane de români va fi necesară crearea unei noi armate de birocraţi, de controlori financiari "experţi" în "şlefuirea", în sus, sau în jos, a valorii averilor nedeclarate, adică un imens izvor de corupţie, ale cărui efecte finale vor fi acelea că marii îmbogăţiţi nu vor păţi nimic, micii întreprinzători vor şi fi mai hăituiţi, jefuiţi şi descurajaţi, iar sumele încasate din impozitarea cu 16% nu vor ajunge nici pentru plata salariilor noii armate de controlori.

    Proiectul de lege propus de domnul Dan Voiculescu prevede confiscarea tuturor averilor ilicite, adică obţinute prin încălcarea legii. În acest caz, problema este că cele mai multe din marile averi ale perioadei de "tranziţie" nu s-au acumulat prin încălcarea legii, ci cu ajutorul legii, aşa cum spunea, recent, preşedintele Băsescu, prin "acte normative" emise de guvernele postdecembriste în favoarea grupurilor de interese de tip mafiot.

    Aplicarea legii propuse de domnul Voiculescu va avea efecte similare celor ce s-ar obţine şi prin aplicarea legii propuse de domnul Bodu: amplificarea aparatului birocratic al statului, creşterea corupţiei, hăituirea micilor întreprinzători, menţinerea caracterului oligarhic şi neproductiv al economiei româneşti.

    În mod cert, există o problemă a marilor averi acumulate în mod nelegitim în România postdecembristă. S-au acumulat averi uriaşe pentru care nu s-a plătit preţul cuvenit şi nici impozitul datorat statului. Aceste averi constituie principalul izvor al corupţiei care erodează economia şi societatea românească, principala piedică în calea construirii unei economii capitaliste concurenţiale, productive, competitive, perfomante.

    Soluţia prin care cei care au acaparat aceste averi pot fi obligaţi să plătească preţul corect, cuvenit proprietarilor de drept, adică cetăţenilor, şi venitul cuvenit statului, fără confiscări şi naţionalizări şi fără controlul averilor tuturor celor 22 de milioane de români, o constituie instituirea unui impozit progresiv asupra averilor.

    Adoptarea acestei soluţii ar avea ca rezultat o redistribuire a veniturilor şi a avuţiei, o reducere treptată a ponderii averilor acumulate prin mijloace nelegale şi nelegitime, însoţită de creşterea, tot treptată, a ponderii averilor acumulate din surse specifice economiei concurenţiale, adică din muncă, inovaţie şi economisire.

    Marea majoritate a cetăţenilor ţării, adică cele 6 milioane de familii de români care nu au participat la "ospăţul" privatizării nu vor plăti nici un leu în plus la bugetul statului, prin instituirea impozitului progresiv pe avere. Dimpotrivă, ei vor avea de câştigat.

    "Varianta" de proiect de lege pe care o propun în acest sens ar cuprinde, în esenţă, următoarele:

    Instituirea unui impozit progresiv asupra terenurilor şi construcţiilor amplasate în România şi a valorilor mobiliare emise de persoane juridice domiciliate în România.

    Reevaluarea obligatorie a tuturor activelor aflate în proprietatea agenţilor economici din România, de orice fel, în conformitate cu standardele internaţionale în materie.

    Includerea diferenţelor din reevaluare în capitalul social al agenţilor economici în cauză, cu modificarea corespunzătoare a valorii impozabile a acţiunilor şi părţilor sociale deţinute de acţionarii şi/ sau asociaţii respectivilor agenţi economici.

    În declaraţia de impunere, pe lângă articolul care atrage atenţia contribuabililor că falsul în declaraţii se pedepseşte, să fie inclus şi un articol care să precizeze că terenurile, construcţiile şi valorile mobiliare nedeclarate se confiscă automat, fără îndeplinirea vreunei alte formalităţi.

    Sumele încasate din impozitul progresiv pe terenuri, construcţii şi valori mobiliare să fie utilizate, integral, alături de sumele încasate din vânzarea capitalului de stat, la despăgubirea cetăţenilor României pentru capitalul de care au fost deposedaţi prin legea 15/1990.

    Suma pe care o va primi drept despăgubire o persoană fizică să fie limitată, luându-se în considerare valoarea reală a capitalului social trecut în proprietatea privată a statului român prin Legea 15/1990 şi numărul estimat al cetăţenilor care ar beneficia de o astfel de despăgubire.

    Sumele primite drept despăgubire să fie folosite exclusiv pentru finanţarea de proiecte de investiţii în combinaţie cu fondurile primite de la Uniunea Europeană sau alte finanţări disponibile.

    Proiectele de investiţii să fie selectate prin procedura utilizată la selectarea proiectelor finanţate de Agenţia SAPARD.

    De sumele plătite drept despăgubire ar trebui să beneficieze numai persoane fizice sau juridice, constituite din persoane fizice, care nu au "cumpărat" active reale sau financiare de la statul român sau de la autorităţile administraţiei publice locale, în perioada dintre data de 22.12.1989 şi data adoptării legii propuse.


    Bursa, 06.03.2006
    Last edited by Sitting Bull; 22-05-10 at 03:16 PM.
    Absolvent al Colegiului Naţional „Sf. Sava" şi al Academiei de Studii Economice din Bucureşti. Doctor în economie, specialitatea management.
    Motto _ Patria este norodul, nu tagma jefuitorilor ! TUDOR VLADIMIRESCU
    Arhiva de lucrari: Index de lucrari publicate( repertoriu ) Prezentare: C.V. Manifest : GATA PDF : Grafice de evaluare
    PDF : Tabele de comparatie Website_01: Varianta COJOCARU Website_02: Eurosansa Contact: via E-mail(aici)

Similar Threads

  1. Capitalul distributiv si impozitul progresiv - instrumente de dezoligarhizare
    By Constantin Cojocaru in forum Inginerii politico-economice: Oligarhia, Tranzitia, Privatizarea !!!
    Replies: 0
    Last Post: 01-12-12, 09:07 AM
  2. Precizarea Nr. 3-Impozitul progresiv pe avere
    By Constantin Cojocaru in forum Apeluri - Precizari
    Replies: 0
    Last Post: 18-05-10, 01:34 PM

Tags for this Thread

Liens sociaux

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •